KÖPVILLKOR


1. Allmänt

LAPLAND HEARTWORK bedriver handel på internet till privatpersoner och företag i Sverige. Du måste vara myndig (minst 18 år) för att handla hos oss. Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i produktinformation.

 


2. Sortiment & priser

Varje vara anges med pris i svenska kronor inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att prisuppgifter kan vara felaktiga eller ändras för omständigheter vi inte kan råda över tex ändrad moms. Vi förbehåller oss rätten att en produkt är slut i sortimentet. Fraktavgiften är 49 sek inklusive moms inom Sverige.

 


3. Beställning

När du hittat en vara du vill beställa och valt ev. sort/storlek samt antal klickar du på “Lägg i varukorg”, varan läggs då i din kundvagn som visas både ovanför produkten och längst upp till höger på sidan. I varukorgen kan du ändra antal eller ta bort en produkt helt. Vill du kika vidare i butiken klickar du på “Webbutik” i menyn eller om du känner dig klar och har kontrollerat din beställning klickar du “Till kassan”. När du genonför betalningen genom Klarnas betalningstjänst och klickar i rutan “Jag har läst och godkänner webbplatsens villkor” förbinder du dig till våra köpvillkor. Skulle en beställning bli felaktig, kontakta oss så fort som möjligt på info@laplandheartwork.se så kan det gå att häva köpet om beställningen inte har skickats. Vid eventuella felaktigheter som till exempel angivande av pris, leveranstid osv förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Det kan i vissa fall hända att en vara/färg/storlek tagit slut. Om den vara du beställt inte finns i lager kontaktar vi dig. Om du av någon anledning har problem med att handla i vår webbshop är du välkommen att kontakta oss på info@laplandheartwork.se.


4. Betalning

LAPLAND HEARTWORK använder Klarna som betallösning. I kassan hittar du Klarnas fullständiga villkor under knappen “Gå till betalning”.


5. Leverans

LAPLAND HEARTWORK försöker alltid skicka dina varor samma dag som ordern kommit in, men ibland kan det ta upp till 3 arbetsdagar innan paketet skickas. Postens leveranstid varierar mellan 1-3 arbetsdagar. Är det mycket viktigt att varan levereras snabbt så kontakta oss på info(at)laplandheartwork.se, vi vill alltid göra vårt bästa för att hjälpa dig! Vi skickar varan med A-brev eller postpaket beroende på varans vikt och storlek. Varorna kan komma att levereras i mer än ett paket. Om brevet/paketet är litet levereras det direkt i din brevlåda. I annat fall sker leverans till ditt närmaste postkontor/serviceställe. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss leveransförseningar som ligger utom vår kontroll. Frakt inom Sverige kostar 49 kronor.  Vi står för fraktskadat gods vid leverans till er. Du står för fraktskadat gods vid eventuell retur till oss. 

 


6. Kunduppgifter

I samband med din registrering och beställning godkänner du att LAPLAND HEARTWORK lagrar och använder dina uppgifter i verksamheten för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Varje gång du lägger en beställning hos LAPLAND HEARTWORK ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella. De personuppgifter du lämnar till LAPLAND HEARTWORK används för orderhantering, fakturering, information och annat som syftar till att allt ska fungera så bra som möjligt. Vid misstanke om brott kan vi lämna uppgifter till Polisen. Vi garanterar dock att ingen annan använder uppgifterna.

 


7. Reklamation & returer

Du har 7 dagars öppet köp och 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan (dvs den dag du fått hem den i brevlådan eller till ditt postkontor/serviceställe). Du står själv för kostnaden för returfrakten. Varan måste vara i nyskick och oanvänd. Om det är en reklamation på grund av skadad vara återbetalar vi alla kostnader till dig. Kan varan ej bytas ut, till exempel om den bara finns i ett exemplar, så kommer hela summan betalas tillbaka till dig. Om du har fått fel vara kontakta oss på info(at)laplandheartwork.se så hjälper vi dig att returnera varan. I detta fall står vi självklart för returfrakten.

 


8. Force Majeure

Oförutsedda händelser såsom krig, naturkatastrof, brand, översvämning, blockad, sabotage, olyckshändelse av större omfattning, konflikt på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, utebliven leverans från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga omständigheter utom LAPLAND HEARTWORKS kontroll ska hänföras till force majeure. Detta innebär att LAPLAND HEARTWORK befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. 

 


9. Tvist

Vid eventuell tvist följer LAPLAND HEARTWORK Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.